VASTAUKSIA USEIN KYSYTTYIHIN KYSYMYKSIIN

Mikäli Nuorisopassin käytön kanssa on ongelmia, usein syy on joku alla olevista.

 

Missä on lupalomake?

Vanhempien lupalomake tulee olla täytettynä, muuten sovellusta ei voi käyttää. Wilman Lomakkeet-kohdasta löydät lupalomakkeen, kun kirjaudut selaimen kautta. Wilma kännykkäsovelluksessa lomakkeita ei näy.
Lomake poistuu, kun se on täytetty. Mikäli lomaketta ei löydy, kannattaa varmistaa, onko toinen huoltajista käynyt täyttämässä lomakkeen. 

 

Miten ja mistä sovellukseen kirjaudutaan?

Lataa Nuorisopassi-sovellus älypuhelimeesi ja kirjaudu keskimmäisestä O365 kuvakkeesta.

Kirjautuminen sovellukseen tapahtuu koulun sähköpostiosoitteella ja salasanalla (esim. olli.oppilas@ysedu.fi). Mikäli sähköpostiosoite tai salasana on unohtunut, toimi koulun antamien ohjeiden mukaan.

 

Sovellus herjaa ”tiliäsi ei ole liitetty Nuorisopassiin?”

Jos sovellus herjaa ”tiliäsi ei ole liitetty nuorisopassiin”, todennäköisimmät syyt tälle ovat:

  • Tietoja ei ole siirretty vielä sovellukseen. Tiedot siirretään Nuorisopassiin keskitetysti perjantaisin, jolloin edut ovat käytössä. Sovellukseen ei siis pääse kirjautumaan välittömästi luvan antamisen jälkeen
  • Tarkista, että kirjaudut oikeasta kohdasta keskimmäisestä 0365
  • Olethan ladannut Nuorisopassin oikean version, ei demoa.
  • Sähköposti tai salasana on väärä. Käytä koulun sähköpostiosoitetta. Tarkista kirjoitusasu. 
     
Mikäli näistä ei löydy vastausta kysymykseesi, voit laittaa kysymyksesi sähköpostilla nuorisopassi@iisalmi.fi.