Новости

Iisalmi tarjoaa häät - #LoveByIisalmi -pariskuntahaku käynnistyi.

LoveByIisalmi_FB.jpgIisalmi tarjoaa häät kilpailun kautta valittavalle parille.
15.10.2019 9:00

Iisalmen visiona on olla Suomen houkuttelevin seutukaupunki 2030. Tuodakseen esille pehmeitä vahvuuksiaan Iisalmi lanseeraa kampanjan, joka huipentuu kesällä 2020 perinteiseen sitoutumisen riittiin – yhdelle parille tarjotaan hääjuhlat paikallisin maustein.

Tuodakseen esille pehmeämpää puoltaan ja muistuttaakseen, kuinka monella tavalla hyvä paikka rakkaudelle, parisuhteelle ja perheelle Iisalmi onkaan, on kaupunki By Iisalmi –kumppaneineen lanseerannut #LoveByIisalmi –kampanjan.
Kampanjan koukkuna on intiimit hääjuhlat Ravintola Kuapissa – ne tarjotaan täysin ilmaiseksi yleisöäänestyksen voittavalle parille.

”Häät ovat perinteikäs sitoutumisen riitti ja symboli tulevaisuususkolle. Toki pariskuntien tilanteet ovat kirjavia, mutta yhä tänäänkin moni perustaa perheen ja hankkii lapsia sitouduttuaan parisuhteeseen – eli kenties LoveByIisalmi –kampanja onnistuu rohkaisemaan myös lasten hankintaan!”, toteaa Iisalmen kaupungin elinkeinojohtaja Terho Savolainen.

Iisalmen #LoveByIisalmi –kampanjan kohderyhmää ovat seudulla asuvat pariskunnat ja myös seudulta kotoisin olevat, syystä tai toisesta pois muuttaneet parit. Hääjuhlat ovat jokaiselle tärkeä ja unohtumaton tapahtuma -  paikka, jossa juhla vietetään, jää varmasti ikiajoiksi positiivisena muistona mieleen. Etenkin poismuuttaneille Iisalmi toivoo välittävänsä kampanjan kautta kutsuvaa viestiä: Olette tervetulleita katsomaan, olisiko synnyinseutu paikka, jossa voisi lähteä rakentamaan perhe-elämää!

Kampanjaan voi ilmoittautua mukaan kuukauden ajan eli marraskuun puoliväliin saakka. Ennen joulua julkistetaan parit, joiden joukosta yleisö valitsee vetoavimman rakkaustarinan. Voittajapari palkitaan intiimeillä hääjuhlilla ja monilla muilla paikallisilla houkutuksilla.

”Rakkaus-teema innosti yhteistyökumppaneitamme tarjoamaan hääparille ainutlaatuisia palkintoja. Olvi tarjoaa valitulle parille nimikoidut oluet, Savon Lasi-tuote antaa Lucia-Lasipaviljonkin juhlaväen käyttöön ja paikallinen Taksi By Iisalmi hoitaa hääparin kuljetukset. Huomenlahjoistakaan ei tarvitse hääparin hätäillä, sillä Anna’s Darlingin korumuotoilija suunnittelee sekä sulholle että morsiamelle uniikit lahjakorut – tietysti yhdessä heidän kanssaan.”, kertoo Iisalmen kaupungin markkinointi- ja viestintäsuunnittelija Laura Koski.

Hääyön viettoon voittajapari pääsee valitsemaansa Iisalmi ja tienoot –hääkohteeseen. Romanttiset kohteet on esitelty kampanjasivulla, joten myös muut häistä haaveilevat parit saavat tietoa seudun tarjonnasta. Iisalmi onkin jo saanut vihiä, että etenkin aiemminkin kansainvälisessä matkailumediassa noteerattu Kuappi voisi kiinnostaa myös kansainvälisiä hääturisteja. 

 

Hiät Kuapissa ideoitiin Pitovoimatyöpajassa

Iisalmen kaupunki järjesti osallistuvan budjetoinnin toteutuksena Pitovoimatyöpajan kesällä 2019. Mukaan oli kutsuttu kaupungin toimialojen edustajia, asiakkaita ja yritysten edustajia. Työpajassa ideoitiin tekoja, joilla vahvistetaan Iisalmen pitovoimaa. Työpajassa syntyikin monia hyviä ideoita, joista parhaat valittiin jatkojalostukseen. #LoveByIisalmi –kampanja jalostui ideasta, jonka nimi oli ”Hiät Kuapissa”.

”Hiät Kuapissa viettävä hääpari voi tunnettujen laulunsanojen ja suositun hashtagin tavoin todeta olevansa todellakin pienissä häissä! Ainutlaatuiseksi tilanteen tekee se, että intiimistä tilasta huolimatta hääpari tulee saamaan osakseen mediajulkisuutta ja yhteisön antamia lahjoja. ”, muistuttaa Laura Koski.

Pitovoima on puhuttanut jo jonkin aikaa Iisalmessakin: vetovoiman ja uusien asukkaiden houkuttelun lisäksi myös nykyisten asukkaiden sitoutumisesta kotiseutuunsa pitää huolehtia.


”Pitovoimaan liittyy tunne siitä, että paikka on omannäköinen ja siellä on hyvä olla. Pitovoima on tulevaisuususkoa ja tulevaisuuden mahdollisuuksia – niitä pitää olla erilaisille ihmisille erilaisissa elämäntilanteissa. Iisalmessa on huippuyritysten tarjoamien työmahdollisuuksien lisäksi virkeä järjestökenttä, huipputasoiset vapaa-ajan palvelut sekä korkealuokkaista kulttuuritarjontaa – uusimpana kärkenä kansainvälinen Iisalmi Jazz Festivaali. Myös asumiseen on vaihtoehtoja, hyvästä tonttitarjonnasta laadukkaisiin uusiin asuntoihin. Perheiden kannalta ei voi jättää mainitsematta laadukasta ja määrällisesti laajaa perusopetustamme, johon panostaminen on meillä arvovalinta. Vauhdikas digiloikka ja investoinnit oppimisympäristöihin ovat myös konkreettisia tekoja lasten hyväksi.”, toteaa Terho Savolainen.


#LoveByIisalmi –kampanjaan voi ilmoittautua 15.10.-15.11.2019 osoitteessa www.iisalmi.fi/lovebyiisalmi

 

Lisätietoja:

Elinkeinojohtaja Terho Savolainen, terho.savolainen@iisalmi.fi, puh. 040 630 5328