Ajankohtaiset tiedotteet

Iisalmen somevaikuttajiksi 45 hakijaa: Blokess, Siniverkkarimies seikkailijaperheineen ja Tiina Heikka ovat syyskuussa Iisalmeen saapuvat ”matchmakerit”

Iisalmi_matchmakers_1.jpgBlokess, Siniverkkarimies ja Tiina Heikka odottavat jo innolla tulevaa tutustumista Iisalmeen.
31.8.2022 13.00
1

Iisalmi avasi keväällä Nelonen TV:n Iisalmen Diili-jakson yhteydessä vaikuttajahaun, jossa kaupungille haettiin seuturakkauden Amorin apulaisia – valovoimaisia somevaikuttajia, jotka ovat kiinnostuneita tutustumaan Iisalmeen ja tekemään sisältöjä kaupungin tarjoamista mahdollisuuksista uraan ja vapaa-aikaan liittyen omille someseuraajilleen kohdennettuna. Iisalmen matchmakerin tehtävät kiinnostivat somevaikuttajia, sillä hakemuksia tuli yhteensä 45. Tiukan karsinnan jälkeen Iisalmi päätyi yhteistyöhön kolmen keskenään hyvin erilaisen somevaikuttajan tai somevaikuttajakokoonpanon kanssa: Syyskuussa päästään seuraamaan, miten viihteelliseen sisältöön profiloitunut Blokess, haastekisoista tunnettu Siniverkkarimies seikkailijaperheineen sekä Diili-kisaajanakin tunnettu organisaatioshamaani ja kuntamentori Tiina Heikka heittäytyvät Iisalmen viestinviejiksi!

”Odotukset Iisalmen visiittiä ja kampanjaa kohtaan ovat pilvissä!”, toteavat sisällöntuotantoryhmä Blokessin Matti Roth ja Jussi Pulkkinen. Kysyttäessä kolmea ensimmäistä Iisalmesta mieleen tulevaa sanaa vastaus kuuluu: ”Kalja, Halavatun papat ja Seppo Roth.” 

”Diili-ohjelmassa pääsin raapaisemaan Iisalmen ihmeen pintaa ja nyt odotan, että pääsen vielä syvemmin näkemään, mikä mahdollistaa kasvavien ja kansainvälisten yritysten menestymisen juuri Iisalmesta käsin. Myös kaupungin rooli elinkeinotoiminnan kehittäjänä ja kuntamarkkinoinnin uudistajana kiinnostaa. Haluan oppia ja nostaa esille niitä menestystekijöitä, joista voisi olla hyötyä laajemminkin Suomen ja kuntien kehittämiselle. Veikkaan, että tulee ihan mieletön viikko. Ja viime Iisalmen reissun jälkeen sain potkut, niin nyt on tietynlainen näytönpaikka, että pystyn parempaan.”, taustoittaa puolestaan Tiina Heikka omaa osallistumistaan viitaten keväällä esitetyn Iisalmen Diili-jakson käänteisiin. Tiina tulee muista kampanjaan kiinnitetyistä somevaikuttajista poiketen tekemään myös muita kuin some-kanavien sisältöjä, onhan hänelle toimittajataustaakin. Tiinan spontaanit ajatukset Iisalmesta ovat iisalmelaisittain varsin myönteisiä:

”Kuntamarkkinoinnin SM-voittaja. Hillitön määrä menestyviä yrityksiä keskellä metsää. Rohkea ja rento Kaikki hoituu -asenne.”

Entä mitä Siniverkkarimies Tero Heikkilän viisihenkinen perhe odottaa Iisalmen reissultaan? ”Me olemme tulossa Iisalmeen todella hyvällä ja odottavalla fiiliksellä. Puolisoni eli Lissun sukujuuret ulottuvat Iisalmeen ja itsekin olen käynyt kaupungissa pelaamassa useita kertoja jalkapalloa, joten meillä on jotain hajua mitä tuleman pitää. On todella mielenkiintoista päästä näkemään ja kokemaan, kuinka Iisalmesta on lähtöisin niin monen Suomen mittakaavassa loistavasti menestyneen yrityksen syntytarina.”, kuvailee Tero Heikkilä odotuksiaan. Hänen spontaanit Iisalmi-mielikuvansa kiteytyvät Olviin, PK-37:aan ja Poroveteen.

Mitä syyskuinen viikko Iisalmessa tuokaan tullessaan Blokessille, Tiina Heikalle ja Siniverkkarimiehelle perheineen, se selviää seuraamalla paitsi heidän omia sosiaalisen median kanaviaan, myös Iisalmen kampanjasivua osoitteessa iisalmi.fi/matchmade. Sivulle koostuu some-seinä, joka kerää kaikkien kolmen vaikuttajatahon tuottamat sisällöt yhdelle kampanjasivulle. Vierailut ajoittuvat viikoille 37 - 38, aikavälille 11. - 22.9.2022. 

”Syyskuussa nähdään, miten hyvin somevaikuttajien spontaanit mielikuvat ja todelliset kohtaamiset Iisalmen ja iisalmelaisten kanssa mätsäävät. Olemme pyrkineet järjestämään jokaiselle vieraalle heidän kiinnostuksenkohteitaan vastaavaa ohjelmaa ja kiinnostavia tapaamisia esimerkiksi yrityksissä, oppilaitoksissa ja paikallisten harrastusten ja elämysten äärellä. Aikaa spontaaneillekin kohtaamisille löytyy ainakin jonkin verran, joten jos nämä somesta tutut vaikuttajat tulevat Iisalmen kadulla vastaan, niin juttusille vaan! Ja tietysti heidän some-kanavissaan kannattaa osallistua kommentointiin, vinkata vaikka ne omasta mielestä parhaat paikat Iisalmessa!”, kannustaa Iisalmen kaupungin markkinointi- ja viestintäsuunnittelija Laura Koski. 

”Tämä ei ole ensimmäinen kerta, kun Iisalmessa tehdään vaikuttajamarkkinointia. Syksyllä 2020 Radio Rockin Korporaation Kim Sainio ja Harri Moisio tekivät kanssamme kampanjaa, joka johtikin aina Kuntamarkkinoinnin SM-kisan voittoon saakka. Viime syksynä Iisalmen ihmeitä markkinoi vuorostaan radio-, tv- ja some-persoona Karoliina Tuominen., muistuttaa Iisalmen kaupungin elinkeinojohtaja Terho Savolainen ja kertoo odotuksia olevan myös tälle kampanjalle:

”Jokainen somevaikuttaja raportoi jälkikäteen kampanjan tavoittavuudesta omissa kanavissaan. Sekä määrälliset että laadulliset palautteet kertovat, osuiko näiden seuturakkauden Amorien nuoli sinne minne pitikin – tuleeko matcheja!”

”Toivottavasti iisalmelaiset ja muut Iisalmen menestyksestä kiinnostuneet innostuvat jakamaan omissa some-kanavissaan näiden vaikuttajien Iisalmessa tuottamia postauksia ja videoita. Näin seutumme houkutteleva viesti leviää aina uusille vastaanottajille!”, vinkkaa Laura Koski. 

Kampanjaa voi seurata www.iisalmi.fi/matchmade -sivulla, kaupungin some-kanavissa sekä some-vaikuttajien tileillä:

 
Blokess: 
IG: blokess https://www.instagram.com/blokess 
Tiktok: @uniblokes https://www.instagram.com/blokess 
Youtube: Blokess https://www.youtube.com/c/Blokessyt 

Siniverkkarimies: 
IG: siniverkkarimies https://www.instagram.com/siniverkkarimies/ 
Tiktok: @siniverkkarimies https://www.tiktok.com/@siniverkkarimies 
Youtube: Siniverkkarimies https://www.youtube.com/c/Siniverkkarimies 

Tiina Heikka: 
IG: tiinaheikka https://www.instagram.com/tiinaheikka 
Twitter: @TiinaHeikka https://www.twitter.com/tiinaheikka 
Linkedin: Tiina Heikka, https://www.linkedin.com/in/tiinaheikka/