VASTAUKSIA USEIN KYSYTTYIHIN KYSYMYKSIIN

Mikäli Nuorisopassin käytön kanssa on ongelmia, katso läpi ensin alla olevat kohdat. Mikäli näistä ei löydy vastausta kysymykseesi, voit laittaa kysymyksesi sähköpostilla nuorisopassi@iisalmi.fi.

 

Missä on lupalomake?

Vanhempien lupalomake tulee olla täytettynä, muuten sovellusta ei voi käyttää. Wilman Lomakkeet-kohdasta löydät lupalomakkeen, kun kirjaudut selaimen kautta. Wilma kännykkäsovelluksessa lomakkeita ei näy.

 

Miten ja mistä sovellukseen kirjaudutaan?

Lataa Nuorisopassi-sovellus älypuhelimeesi ja kirjaudu keskimmäisestä O365 kuvakkeesta.

Kirjautuminen sovellukseen tapahtuu koulun sähköpostiosoitteella ja salasanalla (esim. olli.oppilas@ysedu.fi). Mikäli sähköpostiosoite tai salasana on unohtunut, toimi koulun antamien ohjeiden mukaan.

 

Sovellus herjaa ”tiliäsi ei ole liitetty Nuorisopassiin?”

Jos sovellus herjaa ”tiliäsi ei ole liitetty nuorisopassiin”, todennäköisimmät syyt tälle ovat:

  • Tietoja ei ole siirretty vielä sovellukseen. Tiedot siirretään Nuorisopassiin keskitetysti eli sovellukseen ei pääse kirjautumaan heti luvan antamisen jälkeen.
  • Tarkista, että kirjaudut oikeasta kohdasta, oikea kuvake on keskimmäinen 0365.
  • Oletko vahingossa ladannut Nuorisopassin demo-version? Puhelimen sovelluskaupasta Nuorisopassi löytyy nimellä ”Nuorisopassi” eli älä lataa versiota, jossa lukee lisäksi demo.
  • Sähköpostiosoite tai salasana on väärä. Tarkista kirjoitusasu.